lördag 5 mars 2011

SnapIt Screen Capture | Easy Screen Capture, Screen Grabber, Screen Recorder - one click

Dags för lite reklam…

Jag fick det här programmet skickat till mig för ett antal månader sedan och i ärlighetens namn var det ingenting jag egentligen hade någon användning för under den första månaden jag hade det installerat. Av flera skäl fick jag dock senare användning för att ta screen captures av, inte hela skärmen utan delar. Slumpen, synkroniciteten eller möjligen gudarnas sinne för humor gjorde att detta program faktiskt räddat huden på mig vid ett antal tillfällen den senaste tiden. Egentligen gör det inte mycket:

Man drar igång det och nästa gång man trycker på ScreenCapture så får man möjlighet att dra en ruta. Den ruta man dra blir bilden. Riktigt trevligt när man behöver ett utsnitt av en web-sida eller en del av ett dokument.

För det få kronor det här kostar är det en livräddare…………….

SnapIt Screen Capture | Easy Screen Capture, Screen Grabber, Screen Recorder - one click

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar