onsdag 25 maj 2011

Sommarlov

Det sägs att man blir lärare av tre skäl och dessa är juni, juli och augusti. Om det vore så väl hade saken varit enkel men egentligen slutar vi inte förrän runt den 20:e juni och vi börjar igen den 10:e augusti så nja det är sju veckor istället för fem. Dessutom är det inarbetad tid och inte semester. Lärare arbetar helger och kvällar utan ersättning eller komp men i gengäld har vi då våra sju veckor. Nåväl det var egentligen inte det jag funderade på utan snarare vad sommaren innebär. Ofta fyller man den innan man ens har hunnit bli ledig. Själv har jag massor framför mig som jag borde gjort men inte hunnit med. Inför hösten skall jag rita ihop ett program för min kommunikationsgrupp och förhoppningsvis kunna skapa en kurs som ungarna gillar. Det är dessutom ett nytt betygssystem som skall rullas igång med allt vad det innebär. Hösten doftar hopp men har även en liten hint av skräck inför allt som är nytt. Anyways, förutom alla måsten så har jag en liten lista på ting jag skulle vilja hinna med:

1. Jag skulle vilja ta mig upp till Göteborg och hälsa på mina vänner och skaffa mig en ny tatuering.

2. Jag skulle vilja åka upp till Dalarna och hälsa på min mamma och pappa

3. Jag vill bada i havet, det är något jag inte gjort på tio år

4. Jag vill åka till Stockholm och träna aikido på Iyasaka

5. Plocka blåbär

6. Plocka jordgubbar

7. Bygga en damm i trädgården

8. Rensa stuprör

9. Skaffa ved

10. Bygga ett träddäck i trädgården att sitta på

11. Rensa ut skogen bakom huset

12. Åka på utflykter till exempelvis Kivik, Stenshuvud, och Skäret

13. Fixa min moped

14. Plantera ännu mer örter

15. Göra tvål, kryddor och oljor

16. Måla tavlor i lugn och ro

17. Krama på en speciell Dam

18. Göra färdigt mitt sovrum och få in lite möbler där

19. Träna Aikido i Brandbergen

20. Hinna umgås med de vänner både nära och långt borta som man inte ser tillräckligt ofta

21. Kastrera Katten

22. Ta hand om årets kattungar

23. Skriva lite nya låtar

24. Skriva färdigt min bok

25. skriva färdigt mina noveller

26. Bygga en ny musikdator

27. Åka på loppmarknader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar