onsdag 25 december 2013

Pride and Prejudice & Zombies

När jag som språkstudent läste Jane Austen var det ingenting som tilltalade mig, kanske eftersom jag inte kunde identifiera mig alls med de giftaslystna damerna och deras problem. Några år senare insåg jag mitt misstag när jag återvände till Jane Austens texter och fångades av hennes skarpa tunga och livsfarliga tankar. Nåväl, döm om min förtjusning när detta kombinerades med trivsam zombie-litteratur och de engelska dumheterna varvas med härliga ninjor, dueller och odöda otäckingar i tre ljuvliga delar:

Den första boken är Jane Austens original med förstärkning och de andra är en prequel och en sequel till sagda bok. samtliga är mycket underhållande och precis vad  en glad grabb behöver för att tillfyllest uppskatta den engelska landsbygden…

BOKUS länk till böckerna

Pride and prejudice and zombies

Dreadfully ever after

Dawn of the dreadfuls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar