onsdag 12 mars 2014

Det drabbar ju ingen eller?

I min skola finns det femtiotusen kronor avsatta till vikarier. I min skola får undervisningsmaterialet till mina språkval tillsammans kosta runt tiotusen för att täcka 60+ elever. I min skola vill vi ordna en utemiljö, ha moderna utbildningsmedel och goda resultat. I måndags slog någon sönder rutor på skolan för hundratusen. Dessa hundratusen tas från de pengar jag nämner ovan. Någon trodde att de straffade en institution och så straffar de människor, kamrater, elever…

Jag förundras över idiotin och jag blir sorgsen över vad detta säger om de som förstör…
Ofta rycker någon ut till försvar för den här sortens beteende och väldigt ofta skall förklaringen hämtas i en sanning där det är någon annans fel än just våldsverkarens. För det kan ju inte vara så att man faktiskt är ansvarig för hur man handlar eller?

Själv blir jag mest trött

Trött på jobbet och lite ledsen


M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar