måndag 14 april 2014

Omtumlad

Det var tunga veckor som låg bakom mig och mitt uppe i allt snurrande bestämde jag mig för att resa eller ta en liten tripp. Mitt mål var Göteborg och en chans att lägga mig under nålen. Jag och min vän Mikke (Mikke med två K, viktigt) hade talat om detta i flera åt men det hade liksom aldrig blivit av.

Jag hade planerat fler saker, eller snarare tänkt göra fler saker men det väl under nålen var det den som styrde. Jag tycker att det gör ont att tattuera sig och uppe på ryggen gör det riktigt ont. Fyra fem timmar senare hade jag fått nog för den här gången och det är ett "work in progress". En öm natt senare och en dag där jag hann dricka en snabb kopp kaffe med min lillasyster och lillebror så kände jag att hemmet och mina katter behövde tillsyn.

Väl hemma mitt i natten plockade jag bort skyddande plast och städade gegga av ryggen. Jag kom hem till ett nystädat hus och en nybäddad säng eftersom min högst ärade blivande hustru varit där och städat och fixat när hon matade katter. 

Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna sådan uppmärksamhet men uppskattar det gör jag något enormt.

Idag är det måndag

Jag svarar inte i telefon

Jag rättar inte

Jag är ledig

I alla fall tills imorgon....

M


Åh javisst - en sådan här post borde ju haft bilder - man kan inte ha en text om en tatuering utan bilder...jo en liten stund till...snart är det dags för frukost...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar