lördag 10 december 2011

Post Op

här i efterhand har jag snart sovit i ett helt dygn och är både rejält öm och inte ett dugg kaxig. Doktor Iannis plockade bort 2/3 av min minisk på vänster ben och kunde konstatera en del andra skador när han ändå var igång. Själv har jag undervisat Aikido hela hösten med mitt minst sagt defekta knä, vilket gått hur bra som helst när jag inte glömt bort mig och gjort något jag inte borde. Nåväl oavsett väntetider måste jag säga att det där gänget på kirurgen i Trelleborg var helt fantastiska. De fick mig lugn innan och lugn efteråt när jag halv-vaknade ur narkosen och trodde jag var i “the walking dead” – tur att jag inte var så mobil och kanterna på sängen var höga Ler.

Nu är det sex veckors återhämtning som gäller men jag tänker vara på jobbet på måndag… Mina grasshoppers behöver sina betyg och jag gillar inte att lämna saker ofärdiga.

Från det ena till det andra fick jag en bok häromdagen:

THE ARRIVAL av Shaun Tan är en helt fantastisk bok som borde läsas av alla. Det är en ordlös historia där alla ord döljer sig i bilder och mellan bilder på ett sätt jag sällan tidigare skådat. Shaun Tan har en enorm förmåga i sina händer och i sitt öga för att förmedla upplevelser, känslor och en subtext i serie efter serie av bilder som var och en är så vackra att de tar andan ur sin läsare.

 

Ett exempel på Shaun Tans fantastiska bilder

 

Ytterligare en…..

 

THE ARRIVAL finns att köpa lite överallt så gör dig själv en tjänst och njut av något vackert….

 

Magnus

1 kommentar: