onsdag 1 januari 2014

Himlen Börjar Här–The Sky Is Everywhere

 

“Du borde läsa den här”, sade hon fullt allvarlig och höll fram en bok mot mig. Bok och bok…det var en sådan där tjej-bok av lite värsta sorten men någonting var det.

Jag brukar respektera kloka röster och många gånger är mina elever några av de klokare jag faktiskt hör. De är också några av de tokigare så man får lov att sortera lite. Några frågor till och jag hade lovat, och svurit över detta, att läsa boken. Jag beställde den dock på engelska mest för min egen skull,gav mig till att läsa och blev varmt överraskad. Så varm, så klok, så knas, så befriande…

Jandy Nelson har skrivit en sådan där irriterande god bok som man kan njuta av lite som man vill.

Tack EMMA för tipset…

På svenska heter den Himlen Börjar här och finns Här

På engelska: The sky is Everywhere

Mer blogg om boken HÄR

Ännu mer blogg om boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar