fredag 8 januari 2010

Fröer och Trädgård

När jag försökte dela trädgård med någon slutade det med att jag planterade blommor i hemlighet eftersom damen egentligen mest ville att jag skulle vara med och gräva. En av de saker jag alltid velat ha är en alruna. För mig var det en sagoväxt som jag bara ville ha men det var inte riktigt enkelt att hitta en. Med nät och några hundralappar så fick jag dock hem en hel hög exotiska fröpåsar inför vårens övningar. Så just nu ritar jag på trädgård fastän den är dränkt i snö. Så här långt har jag väggar av bambu. Jag har röda och vita rosor i en häck med blå klematis på stolpar och klätterrosor uppför hela garaget. Min örtagård är också på ritning så vi får se vad det blir till slut.

Visst ja, den där fröhandeln som hade så bra grejer finns här:

WWW:IMPECTA:SE

 

Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar