måndag 30 augusti 2010

svenskt register mot våldtäkter

Blankt nej till svenskt register mot våldtäkter | Brott och straff | Debattämnen | Debatt | Aftonbladet

"Men för jösse namn. Registrera ALLAS DNA, då kan man identifiera om man hittar en okänd avliden person, om det begås ett brott där DNA lämnas kan man få tag i brottslingen och/eller ett offer etc etc etc. Har man rent mjöl i påsen varför tveka?"

Så här resonerar en av de debattörer man kan läsa bland de kommentarer som kommit in till debatten om ett DNA-register. Rent-Mjöl-Argumentet måste vara ett av de dummaste men också ett på stark frammarsch i vår avlånga land. Har du inte gjort något fel har du ju inget att oroa dig för. Så gjorde Nazister, Kommunister och Inkvisitorer förr i några av alla de utrensningar som mänskligheten drabbat sig själv med. Den ofarliga registreringen av Juden gjorde dessa lätta att hitta och när man sedan kunde spåra upp homosexuella och Romer och andra icke önskvärda så var detta en enkel sak med goda register. Vi glömmer oerhört snabbt hur lätt det är för särintressen att få makt i korta spann och hur de under den tiden hinner orsaka massor av ondska.

Har du inte gjort något fel så har du inget att oroa dig för - I vems bok?

Själv skulle jag strunta i om Sverige demokratiskt bestämde sig för att vara idioter - Jag skulle inte låta mig registreras punkt. Förmodligen skulle jag liera mig med personer som arbetade på att sabotera den sortens register. Snacka om bakvänt att vara antidemokrat i liberalismens namn ;D

Har du inte gjort något fel så har du inget att oroa dig för...

Quis custodiet ipsos custodes?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar