lördag 30 juli 2011

Fan-Art revisited–Ronnie James Dio

DSC_0430

 

Ronnie James Dio var en fantastisk sångare och låtskrivare som följt mig genom större delen av mitt liv. Jag var inte beredd på den flodvåg av sorg som ansatte mig när han dog förra året. Nåväl Ronnie var känd som en av musikens trevligaste människor och han ägnade större delen av sitt liv åt att berika andra. Den typen av kärlek till sin nästa är inte bara svårt att stråla ut utan också svår att hämta upp ur sitt hjärta. Det är enklare att vara arg, att vara hatisk, att vara primitivt egoistisk. I dessa dagar när ondskan på så många sätt visat upp sitt ansikte är det kanske extra svårt. Under veckan som gått har Dios sång “All the fools sailed away” rullat mer än en gång och det är svårt att framhäva den kärlek till sin nästa som borde överskugga det hat man känner för de som orsakar så mycken ondska i vår värld.

Å andra sidan, kan ett barn som utsatts för en sådan mardröm som den i Norge finna i sitt hjärta att utstråla kärlek istället för hat så borde kanske fler av oss kunna göra detsamma….

till och med ett gammalt elakt troll….

Javisst ja, jag kom ifrån ämnet: Tavlan är en kombination av datorbearbetning, transferteknik och akryl….

och krönt av den store mannens ord……..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar