måndag 7 november 2011

Humpty Dumpty rider igen

 

Åtta kilo upp på fyra veckor och varje gång jag böjer mig framåt trycks magen upp under hakan på mig. Jag brukade vara smidig och smal och nu senast stod vågen på nittio pannor. Du kan gå upp lite på den nya medicinen sade doktorn… jovisst men för helvete jag äter ju ingenting. Jag dricker ingen läsk, äter inte godis och äter inte ett halvfabrikat i månaden och så står jag här och kan inte längre se vad jag pissar med på grund av att magen är i vägen.

Sedan finns det alltid någon skojfrisk jävel som är redo att peta en i magen, glatt påpeka hur tjock jag har blivit och sedan föreslå att jag tränar mer…

Nåväl jävla medicin…vaddåmedicin??? Ah jag kanske borde berätta det när jag nu gnäller offentligt.

Under något år nu har jag käkat antidepressiva tabletter och för en fyra veckor sedan så bytte jag preparat. Det är lite svårt att förklara ibland det där med depression. Speciellt när man som jag inte verkar ha något att deppa över. I sådana lägen tycker jag det är besvärligt med ”vänliga” råd om att rycka upp sig när livet för mig är något jag står ut med vare sig mer eller mindre.

Nåväl, innan var jag deppig men rörlig innan knäet pajade. Nu är jag deppig, fet och eländigt trött på mig själv...

90 pannor tung utan att förtjäna det eller också gör jag det….kanske är det lilla jag äter en alltför stor njutning och kanske borde jag lägga av med det också?

Helvetes jävla skitvärld

2 kommentarer:

  1. Kära...
    Vet inte riktigt vad jag ska säga (inte, ryck upp dig...) Du fötjänar att må toppen. Gillar att läsa dina blogginlägg och döör av dina FBkommentarer. (utan dessa hade det varit som 100 sen vi träffades) Säker på att dina elever har DIG som favvolärare.
    Stoooor kraaaam!

    SvaraRadera
  2. Det är det samma med mediciner för nervsmärtor, vilket ofta kan vara samma preparat...

    Har gått upp varje gång jag fått ett skov och behövt ta dem... typ 10-15 kilo på nolltid!

    Nu senast gick jag inte upp alls??? men så visade det sig att jag håller på att rasa i vikt.

    Tänker på dig!

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera