torsdag 27 oktober 2011

Litteraturläsning i klassrum del III

DSC_0632

Så är alla böcker lästa och alla uppsatser inlämnade och allt som fattas är morgondagens litteraturseminarium. Det var lite svårt att få mina grasshoppers att förstå att de inte skulle skriva vare sig referat eller recension på böckerna de läst utan “bara” en liten personbeskrivning….

Jäklar i mig vad de har skrivit. En av damerna informerade mig ganska spontant att det var det bästa hon skrivit och jag är nog böjd att hålla med. Så här långt har vi således indikationer om att det har varit mödan värt och att historierna håller men den slutgiltiga domen faller imorgon efter själva seminariet….

Viss nervositet har jag anat inför den stundande övningen. Nåväl jag tror på  dem, kanske lite för mycket men vad gör det?

1 kommentar: