söndag 22 november 2009

Babysteps kring Internet

 

Att vara eller inte vara på nätet är frågan. Eller snarare på vilket sätt skall man vara på nätet? För den kunnige och moderne är det säkerligen inget problem att hoppa mellan twitter, flickr, facebook, msn och allehanda andra mer sller mindre specialdesignade siter. Själv fick jag lite hjälp av några före detta elever för att bygga min nya och moderna hemsida, till skillnad från min gamla antika MED HTML OCH TABLES ÖVERALLT. Den nya gjordes med något de kallade joomla och har tusen möjligheter och är riktigt ologiskt att jobba med...nja det är annorlunda och jag kanske är en dinosaur.

Nåja jag lyckades till slut och efter en hel del nattmangling skapa lite nya dokument på min nya, fina och enhetliga hemsida. Gör gärna ett besök om du har tid:

WWW. LETRANGER.SE

Däremot är det nog så att exempelvis blogger erbjuder bättre bloggfunktion än min egen sida. På samma sätt ville jag prata om mat men det gör jag nog hellre på

KOKAIHOP.NU

Saken är den att de specifika ställena förmodligen ger bättre träffyta och därmed ökar chansen att få dela med sig av det man ville dela med sig, än om jag har det liggande på min lilla server som nästan ingen hittar till...

Nu gäller det bara att hitta ett sätt att koppla ihop och komma ihåg alla ställen där man är närvarande på det där eländes Internet...

 

Väl mött

Magnus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar