onsdag 20 april 2011

Påsklovsskola Dag två

Lyckligtvis har ryggskottet jag ådrog mig i helgen äntligen börjat släppa och dagen var något mindre smärtsam. Jag slapp även simhallen då det inte dök upp några hugade simmare. Dagen bjöd annars på en återgång till kemin vilket till slut avslutades med två lyckade prov, en hel del bråkräkning samt uppsats om koncentrationslägren under andra världskriget. I de andra salarna har det betats massor av SO samt engelska, tyska, franska och det språk som är ett fullständigt mysterium för mig, spanska.

På ett helt annat plan har jag gjort ett par mycket nyttiga observationer: En grasshopper vars uppsats varit en särdeles sen historia har i den här miljön visat sig vara en utmärkt pedagog. Jag har med stigande förtjusning studerat när denne instruerat sina kamrater i diverse ämnen och assisterat dessa med deras uppgifter på både föredömliga såväl som mycket finurliga sätt. Om ingenting annat än detta kom ut av en sådan här vecka vore det ändå ett gott arbete. Tanke, analys och förmåga borgar således för goda betyg oavsett om grasshoppern vågar sig ut på författarbanan eller inte. Det är en fröjd att se elever använda sina förmågor och ett privilegium att få vara med….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar