söndag 17 april 2011

Dagen innan

När tanken väcktes om att hålla lovskola var det mer än en som undrade hur det skulle gå. Skulle någon överhuvudtaget vara intresserad? Första varvet lockade runt trettio elever och det såg vi alla inblandade som en sorts succé. Inför påsken är det en bra bit över fyrtio elever som önskar komma till skolan under sitt lov och arbeta med sina betyg. Tanken svindlar när man tänker på det.

Det ger en helt annan bild av skolan, dess elever och lärare när man tillsammans strävar efter bättre resultat. Elever vill lära sig och lärare vill lära ur. Det är någonting vackert och någonting som inte får glömmas bort i det mörker som rapporteras från våra skolor. Jag tänker inte påstå att allt är perfekt men jag tänker fanimig påstå att allt inte är fel.

Än en gång kastar vi oss tillsammans mot murarna och när jag går här hemma och svär över mitt ryggskott så tänker jag att det nog går att jobba de där tre timmarna om man bara biter ihop lite…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar